Jak zacząć nauczanie zdalne na patformie Teams

Dwa zajęcia po 90 minut dla nauczycieli rozpoczynających pracę na platformie Microsoft Teams. Program pozwala na wyrównanie umiejętności nabytych w własnym zakresie, uporządkowanie pojęć, zapoznanie się z terminami przydatnymi do pracy zdalnej z tą aplikacją.

Zajęcia składają się z dwóch części i obejmują:

 

Część I: Na żywo, czyli jak prowadzić lekcję i nie zwariować

  • planowanie lekcji w kalendarzu
  • spotkania na żywo organizowane ad hoc
  • zapraszanie uczniów
  • rozpoczynanie i kończenie spotkania
  • dokumentowanie obecności
  • kontrola zachowania uczniów – przed, w trakcie i po lekcji
  • narzędzia do skupiania uwagi
  • testy i ankiety na żywo
  • prezentacje
  • posługiwanie się plikami dźwiękowymi i filmami w trakcie lekcji
  • udostępnianie ekranu nauczyciela
  • odpytywanie
  • wspólna, wirtualna tablica
  • planowanie spotkań na żywo z rodzicami, innymi nauczycielami, wizytatorami itp.
  • zagrożenia dla nauczyciela w trakcie spotkań
  • przygotowanie miejsca do nadawania głosu i obrazu

Część II: Co, gdzie i jak, czyli jak się nie zgubić w Teamsach

  • organizacja ekranu – interfejs Teamsów
  • klasy i przedmioty (zespoły i kanały) – organizacja szkoły
  • praca w grupach
  • czat – w parach, grupowo
  • pliki – dokumenty nauczycielskie i uczniowskie, wspólna praca nad plikami, przesyłanie, kopiowanie
  • zadania domowe – cykl życia pracy domowej: przygotowanie, rozesłanie, sprawdzanie stanu wykonania, ocenianie i komentowanie, poprawianie
  • kryteria oceniania – narzędzie do stawiania ocen, przekazywanie wiedzy poprzez właściwe formułowanie kryteriów
  • oceny
  • skrzynka pocztowa nauczyciela i ucznia
  • korzystanie z Excela jako wsparcia dla Teams
  • 10 głównych przewag nauczania na odległość